Hvornår skal man have trailerkørekort?

Kategori B (almindelig personbil) giver ret til at køre:

• Bil med max tilladt totalvægt på 3.500 kg + påhængskøretøj på max tilladt totalvægt på 750 kg.
  • Du må altid køre med 750 kg trailer, hvis bilen er godkendt til det.
  • Hvis påhængskøretøjets tilladte totalvægt er mere end 750 kg, må bilens og påhængskøretøjets samlede tilladte totalvægt max være på 3.500 kg.

Kat B+ (lille trailerkørekort) giver ret til at køre:

• Vogntog (personbil + trailer) med en samlet tilladt totalvægt på max 4.250 kg. (eks. bil 2500 kg + trailer 1750 kg)
  • Undervisningen til kategori B+ er den samme som til B/E - derfor underviser vi kun til B/E.

Kategori B/E (stort trailerkørekort) giver ret til at køre:

• Vogntog med en samlet tilladt totalvægt på max 7.000 kg.
  • Bil på 3.500 kg + trailer på 3.500 kg.

Har du spørgsmål - så kontakt mig gerne på mobil - 40319514

Holdstart datoer:
Lørdag d. 4. maj - kl. 9.00 - 12.00.
Lørdag d. 8. juni - kl. 9.00 - 12.00
Bemærk: du skal kun have teori 1 gang.

Vi laver nye hold efter behov. Kontakt os gerne - så laver vi hold efter Jeres behov.

Har du/I ønske om et andet tidspunkt - evt lille gruppe fra rideklub eller flere fra samme firma. Ring gerne, så laver vi et forløb der passer til Jer.

Undervisningen består af følgende:

• Teoriundervisning 4 lektioner (afholdes på en dag/aften)
  • Kørelektioner 6 x 45 min. (fordelt på 3 dage)
  • Køreprøven: Kontrolprøve og en praktisk prøve
  • Ekstra kørelektioner kr. 600,-
  • Leje af vogntog til evt. ny køreprøve kr. 800,-

TILBUD på trailer kørekort - kr. 4500,-

Teoriundervisning:

Der afholdes ikke teoriprøve, men eleven skal i køreskolen opnå kendskab til traileres opbygning og lovpligtige udstyr, samt sammenkoblingsregler.

Eleven skal desuden opnå indsigt i og forståelse for de farer og vanskeligheder de som fører af et B/E vogntog møder i trafikken. Samt opnå viden om de færdselsregler og andre bestemmelser , der har betydning i denne forbindelse.

Praktiske oplysninger:

Når du møder til teoriundervisning vil det være godt at have lægeattest med, så vi kan udfylde din ansøgning og få den afleveret til Borgerservice. Først når ansøgning er godkendt, kan vi booke en køreprøve til dig. (Husk pasfoto/kørekortfoto med til lægen) Gebyr til politiet for afholdelse af køreprøven kr. 280,- (betales via link i din e-boks).

Kør din BE undervisning i vores "vogntog" - VW Tiguan med automatgear.

Vogntog - manuel gear
Vogntog - automat gear